Column

Columns Janine Veldhoven

Elke maand schrijft Janine Veldhoven een column die betrekking heeft op een gebeurtenis, een aankondiging of zomaar iets wat binnen het bedrijf plaats heeft gevonden en wat de moeite waard is om te delen met u. Veel leesplezier!

Column Janine

Geluk in plaats van gelijk

Vanochtend ontving ik een mail van een enthousiaste klant die ons wilde bedanken voor de door ons verleende service. Altijd erg leuk om dit soort berichten te mogen ontvangen. Steevast worden ze ook even binnen ons hele team gedeeld. Een stukje positiviteit om de dag mee te beginnen!

Wat was het geval; ruim 15 jaar geleden heeft dit echtpaar bij ons een nieuw interieur aangeschaft, waarvan twee lampen nu niet meer functioneerden. Ik bood aan dat ze deze ter reparatie bij ons in de showroom konden brengen. Meneer vertelde dat ze, gezien hun huidige woonplaats in het zuiden van Nederland, niet vaak meer in Bilthoven komen. Voor hen hebben we geregeld dat zij de lampen konden brengen bij een goede collega in Sittard, wetende dat zij daar in ieder geval net zo geholpen zouden worden als dat wij dat zouden doen. En zo geschiedde, met als resultaat een blij verraste klant.

Zo vereist service en het afhandelen van reclamaties altijd enige creativiteit en intuïtie. Natuurlijk, er is consumentenrecht, er zijn leveringsvoorwaarden, garantieregelingen en de nodige jurisprudentie, maar vaak kun je beter gaan voor geluk dan voor gelijk.

Enige weken geleden hebben wij bijvoorbeeld een nieuwe garderobekast uitgeleverd aan een klant in een verzorgingshuis, voor wie wij zijn oude huis ooit ook helemaal hebben ingericht. Tot ons grote verdriet vernamen wij twee weken na plaatsing dat meneer plotseling was overleden. Wij hebben de nabestaanden daarop aangeboden de kast terug te nemen en het volledige aankoopbedrag te retourneren.  Het was  ontroerend om te zien hoe dankbaar de familie was voor deze geste. Natuurlijk, er was geen enkel recht op basis waarvan wij dit zouden moeten doen, echter soms moet je ook als ondernemer je hart laten spreken.

Helaas gaat het ook wel eens anders: Zo kwam een dame stampvoetend een leeslamp van anderhalf jaar oud terugbrengen met de mededeling dat deze stuk was en dat ze daarom kosteloos een nieuwe lamp kwam uitzoeken. Ik gaf aan dat het gebruikelijk was dat wij eerst de gelegenheid zouden krijgen de lamp te (laten) repareren en bood aan dat op korte termijn te zullen doen. Mevrouw ging hier absoluut niet mee akkoord en ging uiteindelijk in op mijn tweede voorstel een nieuwe leeslamp uit te zoeken die iets goedkoper was dan hun anderhalf jaar oude lamp. De volgende dag kwam meneer terug met de mededeling dat onze service ondermaats was en hij de nieuwe lamp kwam omruilen voor weer een andere. Tja, wat moet je daar van zeggen: ook de lamp van anderhalf jaar oud bleek uiteindelijk niet eens kapot.

Delen

Contactgegevens

Veldhoven Interieurs BV
Vinkenlaan 31
3722 AH Bilthoven
T: (030) 2282591
E: verkoop@veld-int.nl



Wij zijn aangesloten bij:

Woonmodernisten is een collectief van 6 gerenommeerde interieurspecialisten.

Openingstijden

Dinsdag:
09.30 - 18.00 uur

Woensdag:
09.30 - 18.00 uur

Donderdag:
09.30 - 18.00 uur

Vrijdag:
09.30 - 18.00 uur

Zaterdag:
09.30 - 17.00 uur

Maandag en vrijdagavond op afspraak